Colorado:)

22.02.2012 13:30

Krásné skorojarní odpoledne,

malý, nemocný a konečně dvouletý šmudlík spí a já se rozhodla rozšířit blog o další článek. Poslední dobou přemýšlím, co dělat ten další rok:))) a pořád se nemohu rozhodnout, zda opustit Colorado a nebo ne. Vím, říkete si: "ta má teda problémy:)))", ale je fakt, že já se prostě rozhodnout nedokážu.... ne teď. Na vysvětlenou. Já Colorado miluju:) Ano trochu nudnější stát, kde hlavní slovo má příroda, je pro mě absolutně dokonalý. A když jsem se včera opět ponořila do rozhodování, uvědomila jsem si, že jsem vlastně Colorado a Denver na svém blogu nezmínila. Z tohoto důvodu a mnoha dalších:))) bude tedy tento článek věnován Coloradu:)))

Trocha faktů na úvod:)

Colorado je osmým největším státem USA. Jméno získalo po řece Colorado a v roce 1876 se stalo 38. státem USA. Hlavním městem je Denver:), které je teď i mám domovem. Denver, jako téměř každé hlavní město má svůj Capitol. Denverský Capitol je speciální v tom, že 13 schod má nadmořskou výšku přesně 1 míli (tedy 1,6 km) - tedy jako Sněžka:) Když jsme u těch nadmořských výšek. Více než 1000 pohoří v Coloradu jsou vyšší než 3.048 m/n/m. 

Dalšími známými městy Colorada jsou Colorado Springs, kde sídlí Air Force Academy,Rodeo Hall of Fame, a kde jsou velmi proslulé a opravdu nádherné "Garden of Gods". 

Na Jihozápadě se nachází jediné místo spojených států, kde se setkávají 4 státy( Arizona, Colorado, Utah a Nové Mexico), tzv. "The Four Corners". V toto oblasti je také nachází národní park Mesa verde.

Počasí v Coloradu se mnohým může zdát jako sen. Jaro a podzim je poměrně na stejné úrovni a teplotně okolo 20-25°C. Léto to je větší sranda:)) 25 - 45°C a zima. No tak zima je tu zajímavá:)) sníh, samozřejmě:), letos v Denveru padl 10letý rekord:).. teplotně, nu jak to říci:) od -2 po 14°C:))) (jako dnes):)... Co je ale podstatné!!!!!! SLUNEČNĚ MODRÁ OBLOHA!!!! Jediným mínusem, ano mínusem.. Ať si říkáte co chcete. V Coloradu neprší. Občas něco spadne - tak 10 minut. Ale já jsem t 7měsíců a ještě nepršelo a mě to kupodivu chybí!!! Na jaře je tu prý trochu bláznivý počasí (kroupy:)), tornáda - ale ne tak často) a ne v Denveru, protože je to kousek do hor), ale planiny na východě - běžně. Takže až pojedete do Colorada - určitě si sluneční brýle - je tu více jak 300 dní slunečno (jasně modrá obloha) a deštník nechte doma - fakt nepotřebujete!!!! Jinak co se týká suchého podnebí - já například mám celou zimu krvavý nos:)))) Mňam a absolutně popraskané, krvavé ruce:) Něco za něco!

Malá informace pro feministky:))) Což asi Aupair čtenářky nebudou:)))) Colorado byl druhým státem Unie, který umožnil ženám volit.

Co dalšího známeho je možné k vidění v Coloradu:))) Rocky Mountains,Royal Gorge Bridge, Pikes peak:)), které inspirovalo Katherine Lee Bates k napsání " America the Beautiful". Colorado je země indiánů a kovbojů, zlatokopů, trampů, země Aspenu a Vailu (pro který mám já slabost), země Broncos, Avalanche( jednou z hvězd a kapitán Avalanche je Milan Hejduk), Nuggets, Rockies, Rapids a dalších sportovních týmů. Země Tima Allena, Molly Brownové, Johna Denvera, skupiny The Fray.... a v tuto chvíli je to moje země:))))), protože i když odjedu, velká část mého srdce tu zůstane!!!!

 

Tento článek není článkem z wikipedie, ale to co jsem já měla možnost vidět a slyšet...Z tohoto důvodu se mi nechce Denver,Colorado a středozápad opouštět.. Je totiž jedinečný..