Prosinec:)))

02.01.2012 11:14

Krásné dopoledne všem,

jak už to tak bývá u mě zvykem, tak opět se zpožděním pár řádek o prosinci:)), který už je díky bohu za námi... A že byl náročný. Ne vážně, já jsme po tomhle měsíci absolutně vyčerpaná... Já vím, mami, jenom hlídám děti:))) ALE:)))!!!!

Začala bych asi postupně. Strašně ráda bych Vám totiž popsala atmosféru Vánoc v USA, která je o 200% jiná než naše představy a interpretování v ČR. 

1. Dekorace aneb světla, světla, světla a ještě jednou světla

Domy a celé USA se začínají zdobit už začátkem prosince. My jsme zdobili stromeček trochu později, protože Hollie a Brian byli služebně mimo Denver, takže jsme počkali. Ale i tak stromek byl hotový 4.12. Moc hezký, velký, živý, voňavý. Další stromek, v pracovně Hollie, ten už byl umělý. Vánoční hvězdy a světýlka, stocking (ponožky na krbu) prostě to, co známe z amerických filmů:))) bylo na místě. Zdobení stromku jsme si fakt užívali. Pili jsme vaječný "drink" (dospělý - Egg nog + brandy, děti - Egg nog:)))), poslouchali vánoční písničky... Neil Diamond, Barry Manilow:)) Nesmějte se, fakt to mělo atmosféru.

U nás doma:))) dáváme na stromek prostě ozdoby. Tady (alespoň v mé host rodině), je to trochu jiné. Na stromek se dávají ornamenty. Je to moc hezké, protože na stromku jsou ozdoby, které mají historii. Např. fotky dětí jako miminek, fotky ze svatby (samozřejmě malinké), nebo "první společné vánoce" a tak... je to moc hezké. A samozřejmě světla:))) ty jsou všude (my měli i na záchodě - jen tak mimochodem:))Na špici se dává anděl. Někdy stromek nepůsobí tak slavnostně, ale o to hřejivější pocit máte, když se na něj podíváte. Přiznám se, že se mi to moc líbí a klidně bych s touto tradicí i začala u nás:))) Taky jsem pár ornamentů dostala pro můj vánoční stromeček:)) To k dekoraci:))) Pokud si myslíte, že máte na Vánoce dost světel, tak vězte, že fakt nemáte!!!

2. Santa Claus

Ano, o něm se musím zmínit. To je totiž jedna z hlavních postav Vánoc. Samozřejmě po Ježíši. Díky kampaním různých obchodů a mediálním dezinformacím máme totálně zkreslenou představu o tom, jakou úlohu hraje Santa o Vánocích. Zkusím se to přiblížit tak, jak to z mého pohledu chápu já a co jsem měla možnost vidět tu. Tady nevidíte santu na každém rohu, ani náhodou. Jediné místo, kde můžete vidět Santu je v obchodním centru, kde se s ním můžete vyfotit (za 20 dolarů:))) ani výzdoba v obchodních centrech není tak šílená, jak to občas vidíme ve filmech. Pro mě byly tyto Vánoce opravdu úplně jiné a těžko se mi to vše popisuje, protože moje myšlenky skáčou jedna přes druhou, takže se omlouvám, pokud bude celý tento článek trochu chaotický:)). Nejprve jedna důležitá věc. V Americe je to tak, že samozřejmě oslavují narození Ježíše Krista - díky tomu, že Amerika je velmi pobožná, tak je to naprostá priorita a lidí chodí do kostela na mše a tato údálost je pro ně velmi důležitá. ALE, dárky - to je práce Santa Clause. Pouze dárky, to je celé. Zkoušela jsem Flynnovi vysvětlit, že u nás nosí dárky little Jesus (ježíšek), přišel s opravdu dobrýma otázkama, na které jsem těžko hledala odpověď. Např:" A co příští rok, to jako pořád Ježíšek, ale vždyť roste??" nebo "Jak všechny ty dárky vyrobí nebo nakoupí?" nebo " Jak ty dárky roznese, když je to miminko?" Ani jedna otázka nebyla Jak vypadá (je to přece miminko v plínkách). U Santy je vše takové magické a pro děti lépe představitelné. Tak tedy na začátku prosince vybalí každá rodina svého Elfa. Tento Elf on the shelf:) je s rodinou po celou dobu a pozoruje, jestli jsou děti hodné. Pohádka říká, že každá rodina dá Elfovi jméno (u nás je to Maga:)), neptejte se:)), Elf je každé ráno na jiném místě v domě, protože přes den pozoruje a v noci letí na severní pól říci Santovi, jak se děti chovají. Zda poslouchají, nezlobí, jsou hodné a tak. Ráno, před rozbřeskem přiletí a tak je to až do Vánoc. Po Vánocích opět odletí na severní pól (do krabice). 

Nevím, asi si říkáte, že jsem se zbláznila, ale mě se toto pojetí líbí víc. Je to magické. Je to pohádka. Když teď přemýšlím nad tím, jak se na Santu díváme my v ČR, je to z velké části díky nepochopení a hlavně nedostatku informací. Je to škoda, že hned říkáme, že je to špatné, přitom to je jen prostě jiné. To samé je to se staročeskými tradicemi. . Kdo je dnes ještě dodržuje. Zajímalo by v kolika domácnostech se dělá na štědrý den kuba, hází se bačkorou, pouští se skořápky, krájí se jablko, třese se bezem:)))Všichni mi říkali, buď pyšná, že jsi češka a ukaž jim pravé staročeské Vánoce. Omlouvám se, ale takové Vánoce znám jen z pohádek. Třeba vy, co to budete číst, tak možná vy to vše dodržujete, ale já si nepamatuju, že bychom to u nás někdy dělali:))) Možná na skořápky. Ale Mami a Tati, upřímně i to si nepamatuju:))))))

 

3. Štědrovečerní večeře

Tak to bylo hodně jiné. U nás to bylo tak, že vařila Jill (Brianova sestra) s Michaelem (manžel). Michael je z původem ital, takže vařili "italskou vánoční klasiku" . Pasta, brokolice, česnek, dalším jídlem byl krab.. ano já jedla kraba a překvapivě to nebylo tak hrozné - jen bez chuti! a něco, co bylo hrozně dobrý, ale já si za boha nemůžu vzpomenout, co to bylo. Nicméně jsem vše vyfotila,takže se na to můžete podívat. Nutno podotknout, že v USA je nejdůležitějším dnem Vánoc 25.12 a ne 24.12. jako u nás, takže tato večeře byla sice na štědrý den, ale opravdu opulentní večeře nás čekala až 25.12. dýňové-jablečná polévka, hovězí biftek, salát (maliny, špenát, kiwi a ořechy:)- ten salát, já zbožňuju), a dezert , o kterém se mi ještě teď zdá:). Na večeři a to si myslím, že je i u nás chodí ke stolu svátečně oblečeni (tady možná více). Ženy většinou šaty - malá večerní je optimální. Muži černé kalhoty, košile. Kravata není výjimkou. Děti - holčičky - nádherné šatičky, Kluci - košile či polo tričko... Naši kluci měli džíny, ale to tím, že jsme jim do hor zapomněli zabalit sváteční kalhoty. Ale jinak i kluci mají sváteční kalhoty. 

 

4. Rozbalování dárků

To se mi líbilo asi nejvíc:)))) Dárky. Večer 24.12. se rozbalí 1 dárek. Zbytek dárků se rozbaluje ráno 25.12. Vždy jsem si myslela, že všechny dárky nosí Santa, ale ne ne. Na každém dárku je cedulka OD a KOMU. Na některých dárcích bylo Od Santy, ale na některých dárcích bylo třeba KOMU: Flynn OD: Love Rylan. Prostě Santa by se udřel, kdyby musel všechny dárky dávat jenom on. Takže pár dárků je od SANTA, ale zbytek je jasně "čitelný". Stocking (ponožky) na krbu, tak tam dá Santa malé dárečky a sladkosti (ty dárky nemají označení, protože jsou v ponožkách, které už mají jméno).

Protože Santa je po cestě hladový a žíznivý. Každá rodina mu připraví pohoštění. Mléko a cookies. My jsme zdobili speciální cookies ( perníčky), které na štědrý den snědl Michael s dětma:(. Naštěstí se mohlo použít moje cukroví. Pro sobi se připravuje jen voda a mrkev. 

Abyste pochopili, tak ráno je pryč vše a to z následujícího důvodu. Rodiče balí dárky většinou v noci, takže jsou hladoví a snědí vše:)))

 

To jsou asi hlavní rozdíly, které vidím já mezi Vánoci tady v USA a v ČR. Každý si můžete udělat obrázek, zda by se Vám líbilo to či ono. Nutno ještě na závěr tohoto výčtu podotknout, že Vánoce jsou svátky rodinné - takže je slaví celá širá rodina (po týdnu jste na práškách na nervy - věřte mi:)))

 

Teď bych Vám ráda popsala můj prosinec:)))

Prosinec a to i v ČR je měsícem vánočních večírků a setkání. Tááákže já měla opravdu napilno. Každý týden skoro 3x a někdy i více babysitting třeba až do půlnoci a dál. Ono se řekne. Děti spí, nemáš žádnou práci a i Brian a Hollie říkají, že můžu jít spát. Ale to prostě nejde. Občas se děti v noci probudí, může se prostě stát cokoliv - nikdy nevíte. Takže já sedím na gauči, koukám na telku nebo si čtu a čekám až rodiče dorazí z flámu. A že to občas byly vtipné návraty. Jeden večírek byl i u nás. Musím se přiznat, že mi to slušelo:)) Ano je to hodně sebevědomé a trochu sebestřetné, ale proč to neříct:)) když je to pravda, že???:))) no nic. Párty to byla veselá. Pařilo se do 3 hodin do rána. Vypilo se 17 flašek vína, 1 flaška whisky v 15 lidech (a z toho 5 lidí nepilo - těhotný a řidiči:)) no takže slušné skóre, taky jsme tak všichni vypadali:))) Ale párty to byla povedená...

V úterý 13.12 jsme měli aupair meeting. Tentokrát to bylo v Zoo. Každý rok se, v době předvánoční, celá zoo oblékne do krásných světel a světýlek. Je to opravdu nádhera. Fotky jsou opět na rajčeti. No a pak už jen nakupování dárků. Posílání vánočních přání a balíku do čech:))), který už dorazil - to jen tak mimochodem:) a chystání se na Vánoce. Tyto Vánoce trávila má "host" rodina pohromadě v horách. Z trochu zmatečných důvodů jsme trávili 1 týden v hotelu Ritz Carlton:) Omlouvám, že to zmiňuju, ale pro mě to byl životní zážitek:))) a pak 3 dny v domu Phyllis (Brianovy matky). Přikládám odkaz, abyste si udělali představu:)), jak Ritz Carlton vypadá:)))

www.ritzcarltonclub.com/landing/ppc/search.html?loc=RZ59*1-25410J&cid=ppc-google-rcdc&resortCode=rccvaco&adid=r7&gclid=CIyZ5Iuksq0CFSwBQAodhxezkw

Pobyt v hotelu byl opravdu nezapomenutelný. Jen pro informaci. Já jsem odjížděla do hor až v úterý 20.12. a měla jsem svůj pokoj, koupelnu a šatnu. Samozřejmě, že jsem pracovala. Měla jsem na starosti převážně Rylana, Flynn lyžoval (mimochodem, tady se děti učí lyžovat ve 2-3 letech... Rylana to čeká letos v lednu:))) takže ve 23 měsících:)). A taky jsem hlídala 2 večery 4 kluky:)) Ale byla to pohoda. Procházky po Vail, Hot tub, horká čokoláda, Santa workshop, prostě jsme si to užívali, jak se dalo. Asi největším zážitkem pro mě bylo, když jsem byla ve vyhřívaném bazénu, ležela si jen tak na zádech a nechala sněhové vločky, aby mi krásně omývaly obličej. Bylo to opravdu nezapomenutelné a kouzelné:))) V sobotu na štědrý den byl můj lyžařský den. Jill (Brianova sestra) mi půjčila veškeré vybavení a já vyzbrojena denní permicí za 116 dolarů (fuj) jsem vyrazila vstříc slunci a nekonečným sjezdovkám. Bylo super vidět lyžovat Santu:))) ( co ten všechno neumí, že??). Fronty u vleků nebyly žádné:)), překvapivě. Jediná vada na kráse byla to, že nebylo hodně sněhu. Celkově Rockies zažívají jednu z nejhorších sezón za 10 let. Vloni byl rekord a lyžovalo se ještě 4.7. letos je to bída. Kvalita sněhu nebyla dobrá. Dopoledne ještě dobrý, ale odpoledne už to začínalo být hodně zledovatělý a já musela být sakra opatrná. Bylo taky hodně výjezdů horských záchranářů. Po 5 hodinách v horách (hodinka na obídek) jsem toho měla plný zuby:))) Ale den jsem si užila a nechala jsem si udělat i pár fotek. To je taky jedna ze super věcí. Po horách jsou různě rozmístění lidé, kteří dělají profesionální fotky. Tyto fotky poté najdete na internetu, na speciálních stránkách. Tyto stránky mapují Vaši cestu horami, a to díky skipassu. Pokaždé, když Vás vyfotí nebo nastoupíte na lanovku Vám pass naskenují a tím se načítají stopy a inch a míle, kde jste jezdili, ale i fotky. Docela šikovná věc. A můžete se tam také setkávat s dalšíma lidma, kteří jsou na tom stejně. Takov facebook pro Vail, Beaver Creek, Brekenridge a Keystone. Proto i na těch fotkách je označení Vail, sezóna 2011-2012.

Po lyžování následovala štědrovečerní večeře, rozbalení jednoho dárku a spát. Tedy my děti:)))) Rodiče statečně asi do 3 ráno balili dárky:))). To co následovalo druhý den, to bych Vám opravdu přála vidět. Děti vyběhly asi v 7 hodin. Santa, byl tu Santa, vzbudily všechno a všechny. ALE ani jednoho nenapadlo dárky začít rozbalovat. To se mi líbilo. Počkali na snídani a na svolení, že se můžou dárky rozbalit. Jediné co provedly a z čehož měli rodiče velkou hlavu bylo, že srovnaly dárky podle balicích papírů. To by nebylo nic divného:))) ALE některé dárky, převážně v ponožkách (stocking) nebyly označené, takže pak bylo vtipné přiřadit bezejmenné dárky svým majitelům. Ale i to jsme přečkali :))) Nicméně dárků bylo tolik, že se rozbalovalo celý den. Opravdu nedělám si srandu. Skončili jsem okolo 8 hodiny večer:) Jasně děti šly na 2 hodiny spát, ale stejně:) Já jsem taky dostala kupu dárků:) Jsou na jedné z fotek, tak se podívejte. Jen pro info:)) ten modrý cardigan:)) To je poklad a to doslova. Nejenom, že je drahý, ale mít ho na sobě je nepopsatelné.

Týden po Vánocích byl dosti náročný pro všechny. Hollie měla příšernou infekci v zubu, až jí to museli operovat. Sice ambulantně, ale byla 3 dny mimo. Prášky na bolest a tak. V domě bylo plno, a i přesto, že už jsme byli v Denveru. Moje dovolená se díkybohu nekonala, za což jsem byla vděčná, ale místo toho jsem hlídala 4 kluky a můžu Vám říct asi toto. Chtěla jsem tak 3 děti. Po tomto týdnu......rybičku.....Jednu!!!!!! Po tomto týdnu, kdy jsem i na Silvestra pracovala jsem měla něco se zádama, když na mě kluci skočili (ano skočili!!!!!!) až mi je musel Brian rovnat a to jsem myslela, že mám po zádech znovu, ale po pár hodinách to bylo naštěstí OK. 

No a nový rok:))) ten tu je. Osobně opravdu Silvestra neprožívám. Nemám ráda, když se lidi na povel baví. Ale tady to bylo opravdu mrtvolný. V Denveru (nevím, jestli v celém Coloradu) jsou zakázaný petardy, rachejtle a další hlučný věci. Pokud je tu ohňostroj, tak pouze na 4.7. a nebo je organizovaný městem. No a díky tomu krásnému tichu jsem usnula při sledování koncertu Coldplay v Austinu v Texasu a probudila se až o 0.30 hod. Nevím, asi se mi ještě nepodařilo propásnout půlnoc. Ale zase na druhou stranu českou půlnoc jsem nepropásla s rodiči a prarodiči jsem si připila. No dobře, jablečným džusem, protože jsem hlídala děti, ale i tak to bylo milé, že??? Jen ještě Mami, Tati, Babi a Dědo. Omlouvám se, že to bylo tak hektické, ale to víte skype s dětma je fakt náročnej:) Ale i tak děkuju, že se Vám chtělo se mnou skypovat o půlnoci. 

Už to nebudu protahovat. I tak je to dlouhý článek a opravdu se omlouvám jestli to nemá ani hlavu, ani patu, ale prosinec byl plný dojmů z Vánoc a jak jsem zmínila na začátku. Myšlenky lítají a je těžké je uspořádat. Příští měsíc se snad už polepším (moc v to, ale nedoufejte:))), však mě znáte!!!

 

Úplným závěrem bych chtěla všem mým věrným čtenářům:))) Zajímalo by mě kolik Vás je:))) popřát vše nejlepší do nového roku, roku, který má být dle mayského kalendáře posledním:)) ( a to jen proto, že jim došly tabulky:)) vše nejlepší, ať je to rok, na který všichni čekáme, rok plný pohody, ale i nových zážitků, rok plný zdraví lásky a štěstí, rok vzájemného porozumění, rok, kdy se k sobě budeme chovat lépe, nebudeme si závidět a rok, kdy si NEDÁME žádné předsevzetí, které nemůžeme splnit. Prostě ať je rok 2012 tím nejlepším rokem ze všech:))))

 

Mějte se krásně a užívejte si krásné zimní počasí:))) Pááá