Washington D.C. aneb kdo nezmrzl nepochopí:)))

24.01.2012 21:16

Krásný podvečer mé publikum:)),

V tento krásný čas, měsíc po Vánocích:) bych Vám ráda popsala mé zážitky z cesty do Washingtonu D.C. Vzhledem k tomu, že se má rodina vydala do Mexica beze mne, tak mi to nedalo a říkala jsem si, že doma na zadku sedět nebudu. Má spása:)))) Iva mi nabídla (vůbec jsem se nevnucovala :)), abych ji navštívila ve Virginii v Herndon, což je asi 30 minut od D.C. (nebudu pořád psát celý název:)), snad to pochopíte). A já celá šťastná jsem si koupila hned letenku a šupky dupky do světa. Je to zvláštní, jak po Evropě jsem si pořád říkala:)) Letět na víkend někam nemá smysl, je to drahý a tady si absolutně suveréně koupím letenku přes celé státy:)). No to jen tak:))) Asi úplně na začátek bych řekla,pro ty co neví, ale asi všichni ví:))) Washington D.C. se nachází na východním pobřeží, je to hlavní město Spojených států. Nachází se zde Kapitol, Bílý dům, Sídlo FBI, CIA, a spousta dalších památek. Zajímavostí je, že tu nejsou mrakodrapy a další vyšší budovy. Zákon říká, že žádná z budov nesmí být vyšší než kapitol:)))

Tak jo, jdeme na to:) Ráda bych se zmínila o letu:))) Měla jsem štěstí:)) tam - přímý a zpět jeden přestup v Severní Karolíně. Let byl celkem nezajímavý:)) Nebudu tu znovu popisovat, že absolutně miluju létání. To je jasný:))) Jen jsem měla trochu problém s přistáním. Samozřejmě přistával autopilot:))) ALE adrenalin to byl - pro mě. Přílet i odlet jsem měla na Ronald Reagan Washington National Airport. Nádherné letiště uprostřed D.C. s přistávací dráhou ihned za řekou Potomac. Když se letadlo naklánělo, měla jsem pocit že se křídlo dotýká vody, pak když jsme přistávali, tak jsme snad i ve vodě byli. Opravdu jsem měla sto chutí zakřičet, jestli pilot ví, že tam je voda:)))))) Bylo to ne pěkný:)))) Ale nakonec jsme (samozřejmě:)) přistáli. Kamarádka mě vyzvedla v Hummeru:))) (jen poznámka pro Kubu:)) a jeli jsme do Herndonu. Tam jsme zasedly, povídaly:))) Poznala jsem její velmi sympatickou rodinu a rozmýšlely, jak to udělat v následujících dnech.

Druhý den mě Iva vyhodila na metru a já úplně sama, samotinká:)) jsem dojela do centra (historického centra). Jen pro info. Absolutně miluju jejich jednoduché metro:)) drž se barev, když chceš přestoupit, prostě se vystoupí z vlaku a počká se na jinou barvu. Žádné složité přecházení jako v Praze. Setkala jsem se s tím i v Chicagu:)) Easy:))) Prognóza říkala slunečné a jasné počasí a taky že ano. Obloha bez mráčku. Kosa jako když praští. Prý... je to tam více "human":))) To může říct jenom idiot a ten, co tam v životě nebyl. Oproti Coloradu je tam větší vlhkost, to ano, ale zima.. No ty kráso:)))) vlezlá, kosa, která se zakroutí i do ponožek. No ale držme se plánu. Musím říct, že jsem si opravdu užívala, že jsem tam sama. Oproti jiným výletům, jsem se držela svého plánu, co chci vidět a tak jsem prošla infocentrum (pro mapky a tak), Capitol, kde jsem šla i na prohlídku:))). Když jsem se blížila k dalšímu bodu svého programu, Library of Congress, tak samozřejmě byla evakuace, takže nic. Celkově máte pocit, že se Vám v D.C. nemůže nic stát. Na každém kroku policie, vrtulníky, které létaly nad Pentagon a zase jinam, prostě všude policie, agenti, kamery.... Až moc. Nejvíce mě asi dostal týpek, co si jen tak pochodoval před Capitolem se samopalem... To už jsem opravdu zdrhala:))))

Cestou jsem potkávala Muzea a galerie. Nechtěla jsem do všech, ale pár jsem jich na pořadu měla. Národní galerie umění, Národní muzeum americké historie, archiv a muzeum špionáže. Nutno podotknout, že téměř vše je v D.C. zdarma. (výhoda, velká) Bohužel opravdu z nedostatku času jsem viděla pouze Národní galerii umění. Ostatní muzea - PŘÍŠTĚ:)

Ale ono to opravdu nejde projít všechno. Viděla jsem Washington memorial, Lincolnův památník, Thomas Jefferson memorial, Martin Luther King Jr. memorial, Památník druhé světové války, války v Koreji, války ve Vietnamu. To bylo hodně děsivé. Nekonečná tabule, která obsahuje 58 272 jmen z toho 1200 jsou pohřešovaní a jména stále přibývají. V roce 2010 bylo přidáno dalších asi 6 jmen. Lincolnův památník:)) Ten je opravdu velmi majestátní a je to, alespoň pro mě to byl hodně divný pocit stát vedle něj. Víte, že Abraham Lincoln byl až 16. prezidentem???? To jen tak na okraj:) od Lincolnova památníku jsem se vydala k Bílemu domu a Světové bance:))), která je hned vedle:))) Opravdu nevím, co se dělo v D.C., ale běžně se dá Bílý dům vyfotit skrz plot. V tu dobu, co jsem tam byla já, to bylo uzavřené a všude policie:))) Pokud se budete chtít vydat do D.C. s tím, že se podíváte do Bílého domu - ZAPOMEŇTE!!!! Nebo ne úplně zapomeňte, ale připravte se. Američtí občané musí 6 měsíců před návštěvou zažádat o povolení svého Kongresmena:))) a cizinci musí mít povolení ambasády. 

To byl čtvrtek:))) Ano ano, zdá se, že jsem toho moc neviděla, ale věřte, skončila jsem v 6 hodin večer absolutně hotovo!!!! Zmrzlo a hladovo:)) Ono totiž nebylo, kde se najíst. Nesmějte se!!! Jsem absolutně vážná. Během chození jsem nepotkala jedinou restauraci, jediný FF, až na konci jsem náhodou objevila záchranou loď jménem Starbucks:)))) a jejich Tchai tea mě absolutně zahřálo na srdci:) Jediný pěkný den z mého pobytu v D.C. je za námi a teď už jen do zatažena, sněhovo-deštiva, mlhava a hlavně mraziva. V pátek nás čekala ZOO. To už Ivča i s malým chodila se mnou. Já se nesmírně těšila, protože to bylo poprvé co jsem měla vidět Pandu. No řekněme to takto. To co jsem viděla, nebyla, rozhodně nebyla Kung Fu Panda. To, co jsem já viděla, to bylo něco mezi opicí a chlapem. Teď bez urážky pánové, ale medvěd si ležel na zemi, sem tam zachrochtal, podrbal se, zamlaskl a zase usnul:) Prostě mazel!!!!! Ale ta zima. Jak je Slunce schované za mrakama, tak je to strašný:))) a to jsem netušila, co mě čeká večer a v sobotu. Ze Zoo jsme dorazili odpoledne, dojely si na obídek, Ivča mi ukázala Herndon  a šup připravit se na večer. Jde se tančit:))) a pít. Cesta do baru, v pohodě. Něco padalo, ale nebylo tak hrozné, cesta zpět. To smekám. Markét, další aupair řídila po dálnici asi 25-30 mph, nebyly vidět čáry, auta v příkopech. Já se modlila ať dorazíme. Opravdu nikomu toto nepřeju. To byla hrůza. Hrůza už začala v baru, kdy hráli pouze černošskou hudba, na kterou já prostě neumím tančit a ani se mi nelíbí. Načež jeden z přítomných pánů mi řekl, že se na netančím jako ostaní holky, to znamená, jako skoro a teď se omlouvám za to slovo "děvky". Po této poslední kapce jsem se už skutečně naštvala a byla jsem ráda, že jedeme domů:)) Zlatí naši kovbojové v Coloradu:))) 

 

Sobota, největší kosa, co jsem snad ve státech zažila. To bylo strašný. Navzdory hroznému počasí. Spíš se holky slitovaly a jely se mnou jsme opět vyrazily do D.C., tentokrát jsem chtěla do infocentra bílého domu, podívat se do Chinatownu a do Georgetownu, nejstarší a nejkrásnější části D.C. Věřte mi, v lednu jsou všechny části D.C. všechno jen ne krásný:))) Byla zima, až praští, ale ne taková ta krásná mrazivá zima, ale ta vlezlá, ošklivá. A já chudinky holky tahala, kudy jsem jen mohla, ale i já jsem slevila:)) a to opravdu jen z jediného důvodu:))) ZIMA.

Večer, kdy jsme se asi po 3 hodinách doma zahřály byla na programu vířivka, kterou jsem si teda já opravdu chtěla užít. Takže šupky dupky koupit šampáňo:)) a téměř celou flašku jsem vypila:))) Ivča mi říkala, že tu kapičku, co jsem nechala ani nelze počítat, takže jsem bez kapičky vypila celou flašku bublinek:))) a překvapivě jsem byla v naprosté pohodě:))). No a v neděli na letiště a cesta zpět. Z letadla jsem viděla z výšky Pentagon a z auta cestou na letiště Arlingtonský hřbitov:)))) Takže opravdu jsem viděla vše, co stojí v D.C. za vidění.

 

Jen pár rad na závěr:))))

1. necestujte v zimě!!!! v D.C. je fakt kosa

2. Metro se dobíjí podle toho kam jedete, takže to nepřehnat se vstupní cenou lístku

3. Pokud chcete do Bílého domu, začněte s přípravou včas

4. nenoste si nikde vodu:))) vždy jí musíte vyhodit

5. téměř všechny vstupy jsou zdarma:))) = Ušetříte:)))

6. Z letišť je nejlepší RRNA. Dulles je opravdu hodně z ruky a Baltimore je daleko. No a  RR je opravdu uprostřed. Je i na stanici metra, což je výhoda.

 

Jóoooooooooo a taky:)) během 4 dnů jsem byla na území Virginie, Marylandu a District of Columbia.... 3 státy v jednom výletu:))) Not bad:))))

 

Ale D.C. se mi opravdu líbilo. Nevím proč, ale připadla jsem si jako v Evropě:))))

Příští zastávka... to se ještě neví, ale pohrávám si s Mexikem:))) Uvidíme uvidíme. Do D.C. se každopádně podívám ještě jednou, ale tentokrát, PROSÍM, za lepšího počasí.

Zatím nashledanou a nezlobte