Ahoj Světe:-)

23.06.2011 23:08

 Dobrý večer milý Světe,

tak si říkám, jestli jsem se nezbláznila:-) Dobře, vím, jako úvodní věta to není moc pozitivní. V ČR mě ještě čekají 2 týdny. Málo? Hodně? Těžko říct. Postupně mi začíná docházet, že odjet a nechat tu vše nebude až tak velká sranda, jak se ze začátku zdálo. Ale zase na druhou stranu, byl by velký průšvih, kdyby se mi odjíždělo lehce. Příští týden odcházím zpráce, kterou mám ráda, a ke které se doufám v budoucnu vrátím a za 14 dní opustím rodinu a přátelé, kteří mi budou chybět tak moc, že nevím, jak to bez nich vydržím. Jasně, jsou někdy otravní :-), ale tak to má být. Ale rok bez nich:-) ......

No obraťme list:-):-) ráda bych Vám popsala můj předodletový plán příprav:-) Naposledy jsem Vám všem s radostí oznámila, že mám rodinu. To se nezměnilo:-)! Asi za týden na to mi napsala uvítací email moje koordinátorka z Denveru, že mě skoro vítá:-) Je hezké vědět, že už s Vámi počítají:-) Také se mi ozvala Student agency, která mi zaslala veškeré informace nutné pro zařízení víz. Jó víza:-):-) to byla taky psina:-). Je to až sranda, jací jsou američani cvoci:-) Abych to vysvětlila. Jako aupair je nutné mít pro vstup do USA vízum J1 (nepřistěhovalecké vízum). Část papírů, které jsou nezbytné zaslali ze států z agentury, ale největší část jsem musela vyplnit já. Pro žádost o J1 je nutné vyplnit na internetu formulář DS 160 a na základě formuláře požádat o schůzku na konzulárním oddělením US ambasády v Praze. 

Když jsem vyplňovala formulář DS 160, vážně, ale opravdu vážně jsem u toho byla hodně sprostá a říkala si, kdo je asi autorem otázek typu: " Jedete do USA za účelem prostituce?", "Jedete do USA za účelem teroristického útoku?", "Podílel jste se někdy na bankovní loupeži?". No uznejte sami, že tohle prostě nejsou klasické otázky, které byste čekali? Jestli ano, tak, PARDÓN:-) Samotná návštěva na ambasádě byla už bez problémů (i když zasvěcenci vědí, že jsem z ní byla nervózní jako pes:-))  Nejprve mě pán z ochranky požádal ať vysypu veškerou elektroniku z kabelky. Blázen!!!!, mohla jsem tam nechat celou kabelku:-) Takže mobily, čtečka, sluchátka, klíče, deštník, pilník na nehty. "Slečno, máte tam ještě asi flash disk.." povídal. To jsem věděla, ale najděte jí v tý velký tašce. Nakonec mi řekl, ať jdu:-)

Na konzulárním oddělení to už bylo celkem v klidu. Předložit formuláře, složenku od kurýrní služby, zaplatit vízový poplatek a jít čekat až si mě konzulka zavolá. Vyzbrojena "upřímnými" odpověďmi jsem čekala 20 minutový pohovor. Ale ouha:-) Jen se mě zeptala kam jedu, pak mi řekla, že se mi bude v Coloradu líbit, že je tam moc hezky.Sice chladněji, ale hezky:-) Pak mi řekla, že mi víza dají a nashledanou:-) spolu s malou poznámku, že víza ještě nejsou garancí vstupu:-):-) 

Ještě jsem se nezmínila o letu:-) už jsem našla v aupair roomu, že mám bookovaný letenky. Letím v pondělí 11.7. v 6.45 z Prahy do Bruselu, kde mám cca hodinu času a pak z Bruselu do NYC do Newarku. V NYC bych měla být v 12 hod místního času:-) týden bude training a pak šupky dupky do Denveru.

Takže do odletu ještě koupit dárky, zabalit si věci na rok (brnkačka:-)), oběhat doktory a trochu načerpat energii, jó a málem bych zapomněla - PROJEKT!!!!!! 

takže lovu zdar:-)

Dobrou